Haal de minpool los van de accu , demonteer de gelijkstroomdynamo en de spanningsregelaar. De oude v-snaar past perfect op de nieuwe wisselstroomdynamo. De radiateur hoeft er niet uit en motorsteunen niet los. De wisselstroomdynamo , M12 bout en afstand busje tegelijk monteren dan past het precies zonder demontage van andere onderdelen. Monteer de nieuwe beugel en span de v-snaar op juiste spanning.Draad 4 (continu plus naar ampèremeter) op schema wordt verbonden met de B+ op de wisselstroomdynamo draad 4 (continu plus naar ampèremeter) op schema wordt verbonden met de B+ op de wisselstroomdynamo . Draad 2 ( plus bobine) gaat naar de D+ op de wisselstroomdynamo , hier moet het 5 watt lampje tussen worden gemonteerd . Aangezien deze wisselstroomdynamo op meerde types past zit er een eenvoudig schema bijgeleverd .
Monteer de extra massa M8 bout met draad naar massa binnenscherm , dit zorgt voor goede massa en voorkomt dat dynamo massa zoekt via gaskabel of chokekabel . Monteer de accupool en de auto kan worden gestart . De ampèremeter zal vol uitslaan en de accu naar 14.5 volt brengen . Geen zorgen dat de ampèremeter stuk zal gaan , de spanning stabiliseert na enkele minuten rijden . Het lampje van 5 watt kan u in de auto monteren en werkt zoals bij een moderne auto , lampje aan /geen laadspanning . lampje uit laadspanning . Altijd handig om te weten of de v-snaar nog aanwezig is . De wisselstroomdynamo is uitgerust met een interne spanningsregelaar en diode brug , hierdoor heeft ie weinig toeren nodig om maximaal te kunnen laden.
LET OP , dat u de draad van D+ NIET op de W uitgang van dynamo plaatst , hierdoor brand de diodebrug volledig door !
Vaak gehoorde klachten is dat de ampère meter niks doet , oftewel de dynamo niet laad . Het probleem is dat de accu snel vol zit en daardoor de ampère meter niet meer reageert. Als je voor de stoplichten staat te wachten met je voet op de rem zie je weer wat beweging bij de ampère meter. Dus er is niets aan de hand , systeem werkt perfect !
Dus altijd volle accu. Nog een voordeel is betrouwbaarheid en hogere eindspanning wat een goede bougie vonk levert en natuurlijk meer licht in het donker . Ook radio en extra lampen is geen probleem meer . De wisselstroomdynamo levert 70 amp /14.5 volt maximaal. Belangrijk is voor een goede kabelboom . Bij twijfel vervang de essentiële draden van dynamo naar schakelaar en ampèremeter en naar startmotor en naar bobine . Dit zorgt voor een betrouwbare auto zonder laadstroom problemen .