Koeling Peugeot 203, 403 en Koelvloeistof Peugeot 203, 403, 404, 504, 505
Hoe zorg je voor een goede circulatie van de koelvloeistof bij een Peugeot 203, 403, 404, 504 of 505 en hoe zorg je voor een optimaal werkende waterpomp?
Hoe zorg je voor een goede circulatie van de koelvloeistof bij een Peugeot 203, 403, 404, 504 of 505 en hoe zorg je voor een optimaal werkende waterpomp?
Hoe een knipperlicht repareren van een Peugeot 203 of een 403 (vooroorlogse modellen)?
Vloeistoffen trekken in de remtrommel door bijvoorbeeld lekke remcilinder of lekke achteras keerring. Hoe te repareren bij een klassieke Peugeot?
Hoe repareer je een ventiel of binnenband lekkage bij een Peugeot 203, 403 of 404?
De nachtmerrie van elke oldtimer bezitter is kortsluiting en/of verrotte benzineslangen. Dit zijn de meest voorkomende problemen waardoor je klassieker kan afbranden. Welke preventie pas je toe?
Loopt de motor van een klassieke Peugeot niet lekker als we de pen achter in versnellingsbak drukken en de ontsteking afstellen op 8 of 10 graden? Ook zit het vliegwiel wel eens verkeerd op de kruk-as. Vind dan het BDP. Hoe ga je aan het werk?
Hoe monteer je de temperatuurmeters en de oliedrukmeter in een klassieke Peugeot?
Kent u dat ? Een heerlijke tour tocht gehad en het wordt donker , maar je moet nog een eindje rijden
De solex carburateurs hebben vaak problemen met het koperen buisje boven op de deksel
Demonteer de contactpunten en condensator , monteer de module op de plek van contactpunten
Haal de minpool los van de accu , demonteer de gelijkstroomdynamo
De originele krukas afdichting voor bij de poelie is een labyrint afdichting , deze zijn vaak versleten en niet te herstellen