Brand en klassiekers

De nachtmerrie van elke oldtimer bezitter, kortsluiting en verrotte benzine slangen zijn de meest voorkomende problemen waardoor de auto afbrand . Belangrijk is om geen E10 benzine  te tanken en als er niks anders voorhanden is gebruik Ethanolkiller als toevoeging. De oude benzineslangen , acceleratie membraam en benzinepomp vinden E10 niet leuk , Benzineslangen worden week en lossen op , daardoor benzine lekkage. Het aluminium en messing in carburateur lost ook op , geeft vervuiling en daardoor slecht lopen en lekkage. Bij de 203 en 403 komt het messing buisje los uit de carburateur , dit is te voorkomen door een borg strip  te monteren.

De kabelboom van de 203 en 403 kunnen heel slecht zijn door geoxideerd koper en vergane linnen buitenmantel , het koper in helemaal groen en in staat van ontbinding. Als er geen tijd/geld is voor het vervangen van de kabelboom is het wijs om een hoofdstroom schakelaar te monteren. Deze plaats ik altijd bij een 203 rechts onder dashboard en bij de 403 links onder dashboard zodat je binnen in de auto er zo bij kan. Mocht er kortsluiting ontstaan dan kan je de stroom direct onderbreken. De hitte van de kortsluiting zal direct afnemen en de brand zal makkelijk te blussen zijn. Ook ideaal als auto op stalling gaat zodat je accu niet leeg loopt en evt kortsluiting ontstaat als je er niet bij bent.