Kruk-as oliekeerring modificatie voor 203 , 403 , 404 en 504

De originele krukas afdichting voor bij de poelie  is een labyrint afdichting , deze zijn vaak versleten en  niet te herstellen. Wij hebben een modificatie ontworpen voor een goede afdichting voor de 203/403/404/504 motoren . De originele lood/zinkring wordt uit de distributie kap verwijderd. Makkelijk met een kleine slijptol of freesje . Hier komt de adapter met oliekeerring in . Smeer een montage lijm, bijvoorbeeld MS polymeer kit  tussen distributie kap en adapter. Zorg dat de adapter op een stuk hout draagt en leg de distributie kap er op. Met een klein bolkop hamertje tik je geleidelijk de rand om . Verwijder de schuine spat ring (cuvette) , deze is niet meer nodig . Vervang de kurken pakking , monteer de kap en direct  de nieuwe poelie , zorg dat de keerring ingevet is zodat deze niet droog loopt met starten . Zet de krukas spie naar boven zodat je goed kan zien dat deze niet weg gedrukt wordt als je de poelie monteert . De metalen poelies even uitschuren , en de krukas opschuren zodat deze er makkelijk over heen past . Als pakking , distributie kap en poelie gemonteerd zijn kan je alle bouten aandraaien , door deze volgorde centreert de distributie kap perfect om de oliekeerring heen . Als alle boutjes vast zitten ( niet te strak ivm kurken pakking) kan je de krukas moer aandraaien. Er zijn ook gemonteerde keerringen leverbaar , distributie kap is gestraald en gespoten (ruilsysteem)