Peugeot 504 Benzinepomp injectie 1450.29 KF5 XN2

De benzinepomp van de 504 injectie heeft een ingebouwde brandstofdrukregelaar . De originele benzinepomp heeft 3 aansluitingen en is meestal ruim 50 jaar oud. Reparatie faalt meestal omdat er lekkages ontstaan . Wij leveren nieuwe brandstofpompen (Bosch of andere merk) met een externe brandstofdrukregelaar. De brandstofdrukregelaar zit tussen de ingaande leiding en retour  van het brandstoffilter onder de motorkap. De brandstofdrukregelaar heeft een vacuümslang nodig. Deze sluit u aan op de vacuümslang van de ontsteking met een t-stukje. Op het moment dat u gas los laat draait de elektrische brandstofpomp gewoon door , de druk zou dan enorm oplopen in het systeem . Maar door het vacuüm in het inlaatspruitstuk (gesloten gasklep) wordt de brandstofdrukregelaar open getrokken en alle overdruk stroomt weg via de retourleiding de tank in . Als u weer gas geeft zakt het vacuüm in het inlaatspruitstuk en sluit de brandstofdrukregelaar en is de druk in het brandstofsysteem  weer normaal , dit is regelbaar. Stel de brandstofdrukregelaar af op 3 bar. Er blijft dan 2.1 bar over op de ingang van het filterhuis onder de motorkap. Dit is gemeten met een brandstofdrukmeter voor het filterhuis.  Bij de  brandstofdrukregelaar wordt een  meter bij geleverd en is afleesbaar. Doormiddel van de bovenste  schroef in of uit te draaien wordt de brandstofdruk afgesteld. Borg de contramoer als u de druk op 3 bar hebt staan. Nieuwe set wordt geleverd op montagebeugel met 3 nieuwe ophangrubbers en brandstofslangen (gates 8mm)  en slangenklemmen en toebehoren. Ook de brandstofpomp hangt in rubber zodat het geluid tot een minimum wordt beperkt. Massakabel  is al gemonteerd. Zorg dat de tank zo leeg mogelijk is. Knip de plus stekker af. Schuif de hoes over de draad en monteer een kabeloog M4 (bijgeleverd) Check na montage alles op evt lekkages. Meestal kwestie van slangenklemmen aandraaien. Het extra grote filter zit met snelkoppelingen vast. Ideaal met vervangen. Ook deze filters zijn los leverbaar.

Originele situatie                            Brandstof druk regelaar                     Links  (achterste retour) rechts out                    Rechts ingang naar motor           Links voorste ingang

 

Nieuwe situatie  met groot filter                                                    Brandstoffilter doorstroomrichting