20210113_200847-2

Peugeot 204 304 404 504 kunststof koppeling slang problemen. 2090.10 2090.17

Peugeot heeft een kunststof leiding gebruikt met knel rubbers voor de koppeling cilinders te verbinden . Dit werkt perfect als het nieuw is. Door roest van wartel en uitharden van de kunststof slang , het vergaan van het rubbertje komen er lekkages , valse lucht , niet goed kunnen ontluchten enz. Nieuwe kunststofslang is vaak […]

Peugeot 404 injectie benzinepomp AEG UG 55/4 620

Bijna de  identieke set als voor de 504 wordt geleverd. De brandstofpomp en filter wordt op een beugel  gemonteerd. Beugel hangt aan 3 rubbers en  de pomp zit in een rubber zodat er een zeer stil geheel ontstaat. Door de bijgeleverde mal  weet je waar je kan boren  voor de achteras .  De rubbers kan […]

Peugeot 504 Benzinepomp injectie 1450.29 KF5 XN2

De benzinepomp van de 504 injectie heeft een ingebouwde brandstofdrukregelaar . De originele benzinepomp heeft 3 aansluitingen en is meestal ruim 50 jaar oud. Reparatie faalt meestal omdat er lekkages ontstaan . Wij leveren nieuwe brandstofpompen (Bosch of andere merk) met een externe brandstofdrukregelaar. De brandstofdrukregelaar zit tussen de ingaande leiding en retour  van het […]

Koeling Peugeot 203, 403 en Koelvloeistof Peugeot 203, 403, 404, 504, 505

Hoe zorg je voor een goede circulatie van de koelvloeistof bij een Peugeot 203, 403, 404, 504 of 505 en hoe zorg je voor een optimaal werkende waterpomp?

Knipperlicht Peugeot 203 en Peugeot 403 geheimen

Hoe een knipperlicht repareren van een Peugeot 203 of een 403 (vooroorlogse modellen)?

Natte, vettige remtrommels Peugeot 203, 403, 404 en andere types

Vloeistoffen trekken in de remtrommel door bijvoorbeeld lekke remcilinder of lekke achteras keerring. Hoe te repareren bij een klassieke Peugeot?

Ventiel/binnenband lekkage Peugeot 203, 403, 404

Hoe repareer je een ventiel of binnenband lekkage bij een Peugeot 203, 403 of 404?

Brand en klassiekers

De nachtmerrie van elke oldtimer bezitter is kortsluiting en/of verrotte benzineslangen. Dit zijn de meest voorkomende problemen waardoor je klassieker kan afbranden. Welke preventie pas je toe?

Ontsteking afstellen Peugeot 203, 403, 404 en 504

Loopt de motor van een klassieke Peugeot niet lekker als we de pen achter in versnellingsbak drukken en de ontsteking afstellen op 8 of 10 graden? Ook zit het vliegwiel wel eens verkeerd op de kruk-as. Vind dan het BDP. Hoe ga je aan het werk?

Temperatuurmeter en oliedrukmeter

Hoe monteer je de temperatuurmeters en de oliedrukmeter in een klassieke Peugeot?

Reflectoren met ingebouwde led verlichting 12 volt

Kent  u dat ?  Een heerlijke tour tocht gehad en het wordt donker , maar je moet nog een eindje rijden

Solex borg strip Peugeot 203 en 403

De solex carburateurs hebben vaak problemen met het koperen buisje boven op de deksel

Elektronische ontsteking module M48 M59 Ducellier

Demonteer de contactpunten en condensator , monteer de module op de plek van contactpunten

Wisselstroom dynamo Peugeot 203 403 D4A

Haal de minpool los van de accu , demonteer de gelijkstroomdynamo

Kruk-as oliekeerring modificatie voor 203 , 403 , 404 en 504

De originele krukas afdichting voor bij de poelie  is een labyrint afdichting , deze zijn vaak versleten en  niet te herstellen